گوگل ادز چیست و چرا به آن احتیاج داریم؟

دسته‌بندی‌(ها): سئو بازاریابی
تاریخ انتشار: 1399/08/11

اگر مثل بیشتر صاحبان مشاغل هستید ، ایده اجرای تبلیغات در گوگل دلهره آور و وحشتناک است. با این وجود اگر آن را درست انجام دهید تبلیغات میتواند کسب و کار شما را متحول کند ولی در غیر این صورت ، اگر آن را اشتباه انجام دهید علی رغم همه ی هزینه هایی که در این راه انجام داده اید به هیچ چیز نخواهید رسید.

اما هیچ یک از وعده ها یا مشکلاتی که با گوگل ادوردز همراه است واقعاً توصیف نمی کنند که این پلتفرم بازاریابی چیست یا چگونه کار می کند. در این پست، ما درمورد اینکه چه مقدار می توانید در AdWords درآمد کسب کنید یا از دست دهید، صحبت نمی کنیم. در عوض، ما می خواهیم به اصول اولیه برگردیم و توضیح دهیم که این پلتفرم چیست، چگونه می تواند برای شما مفید باشد و چگونه می توانید شروع به کار کنید.

Google AdWords چیست؟

Google Adwords بستر تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است. برخلاف سایر سیستم عامل های PPC مانند فیس بوک، AdWords در واقع دو روش اساسی برای دسترسی به مردم به تبلیغ دهندگان ارائه می دهد: 1) از طریق Google Search Network و 2) از طریق Google Display Network.

در حالی که این رویکردها از نظر عملکرد بسیار متفاوت هستند، هر دو از سیستم پیشنهادی PPC استفاده می کنند، جایی که تبلیغ کنندگان پیشنهاد می دهند تبلیغات خود را به مخاطبان مربوط نشان دهند.

Google Search Network به شما امکان می دهد تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که فعالانه در جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده شما هستند.به عنوان مثال اگر صاحب شغل جواهر فروشی هستید، پیشنهاد می کنید هر بار که کاربر در "جواهر فروشی در ایران" تایپ می کند، تبلیغ شما نمایش داده شود.

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، این "تبلیغات متنی" یک فرصت عالی برای جذب کاربرانی است که در مراحل تحقیق و خرید کانال فروش دیجیتال هستند. تبلیغات متنی با یک برچسب کوچک "آگهی" در کنار URL سایت مشخص شده اند.

Google Display Network طور دیگری عمل می کند. "تبلیغات نمایشی" یا "تبلیغات بنری" به جای نمایش تبلیغات به کاربرانی که به طور آنلاین در جستجوی یک محصول یا خدمات هستند، در وب سایت هایی قرار می گیرند که فکر می کنید هدف شما در آن قرار خواهد گرفت.

تبلیغات نمایشی همچنین برای کمپین های مشارکت مجدد خوب عمل می کند، جایی که شما تبلیغاتی را به افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند نشان می دهید به امید بازگشت دوباره آنها. که این روش هدف گیری مجدد نامیده میشود.

آیا AdWords گران نیست؟

بله، Google AdWords می تواند کمی گران باشد، به خصوص اگر در یک صنعت کاملاً رقابتی فعالیت می کنید. همانطور که گفته شد، یک کمپین AdWords به خوبی طراحی شده و بهینه شده ارزش سرمایه گذاری را دارد!

نکته کلیدی در اینجا تهیه "یک کمپین AdWords به خوبی طراحی شده و بهینه شده" است. اگر کمپین های AdWords شما به خوبی هدف گذاری شده، به درستی بهینه سازی شده و پیشنهاد CPC (Cost Per Click)مناسبی دارید، می توانید تبلیغات متمرکز را به مخاطبان پاسخگو در مخاطبان هدف خود نشان دهید و نزدیک به تضمین بازگشت سرمایه مثبت خواهید بود.

در صورتی که کمپین ها به درستی بهینه یا هدفمند نباشند، هزینه های زیادی را برای کلیک هایی که هرگز تبدیل به بازگشت سرمایه نخواهد شد، خواهید کرد. این جایی است که اکثر مشاغل اشتباه می کنند - آنها وقت خود را صرف ایجاد کمپین هایی نمی کنند که بطور خاص افراد مناسب را هدف قرار داده و جذب می کند.

هزینه شما در واقع به عوامل زیادی در سیستم پیشنهادات بستگی دارد، از جمله:

  • کلمات کلیدی خاصی که انتخاب می کنید

  • چقدر در شبکه رقابت دارید (اوج سال می تواند باعث افزایش زیاد هزینه شود)

  • آنچه در واقع پیشنهاد می دهید

تمام آنچه گفته شد، در حالی که شما بابت هر کلیک بر روی تبلیغات AdWords هزینه پرداخت می کنید، اگر برای هر دلاری که برای AdWords هزینه میکنید میانگین 5 تا 10 دلار درآمد کسب کنید، سرمایه گذاری بسیار خوبی است.

جمع بندی

Google AdWords می تواند سرمایه گذاری بزرگی باشد، هم در وقت و هم در هزینه، اما سرمایه گذاری خوبی است. search network می تواند اطمینان حاصل کند که تبلیغات شما در جستجوی کاربرانی که به دنبال مارک هایی مانند شما هستند، رتبه خوبی دارد و از display network می توان برای مشارکت مجدد یا کمپین های کشف استفاده کرد. اگرچه این سیستم می تواند پیچیده باشد، اما استفاده از آن چیزهای زیادی برای بدست آوردن دارد و اجرای کمپین های سودآور با CPC پایین حتی در کمترین بودجه بازاریابی نیز کاملاً ممکن است.

تازه‌ترین‌های بلاگ

مشاهده بیشتر